آراداکس

طراحی و ساخت انواع ماشین آلات صنعتی

انتخاب دیگ بخار در ساختمان های مسکونی

 اگر بخواهیم از کاربرد بسیار مهم دیگ بخار علاوه بر صنایع آرایشی صحبت کنیم می توان به کاربرد دیگ بخار در مجتمع های مسکونی اشاره کرد همانطور که میدانید تجهیزات و امکانات باکیفیت در ساختمان ها برای موفقیت ملک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشند که در این میان انتخاب و استفاده از مناسب ترین دیگ های بخار در ساختمان های مسکونی برای افراد حائز اهمیت می باشد.

برای تامین تاسیسات فنی ساختمان نیاز به انتخاب بویلر بسیار دقیق و باکیفیت بوده و بایستی با توجه به واحدهای ساختمان و افراد ساکن در آن از دیگ های بخار مناسب با ظرفیت و سایز ایده آل خریداری و استفاده کرد. دیگ بخار با داشتن کاربرد بسیار در تمامی بخش های ساختمان به منظور گرمایش و سرمایش مورد بهره برداری قرار می گیرد. توجه داشته باشید که در صورت وجود ساکنین بیشتر در ساختمان به تعداد بویلرهای زیادی نیاز خواهید داشت که در این میان انتخاب دیگ بخار مناسب برای افراد امری دشوار و گیج کننده خواهد بود که برای راهنمایی در انتخاب گزینه مناسب می توان به موارد زیر اشاره نمود:

–         مکان جغرافیایی ساختمان و توجه به تغییرات فصلی که می تواند در تغییر دمای آب به صورت قابل توجهی تاثیر داشته باشد

–         محدودیت فضای عبوری

–         در نظر گرفتن ساعات پیک مصرف آب گرم

–         مجموع تعداد حمام ها، سرویس های بهداشتی، لباسشویی ها، سینک های ظرفشویی، ظرفشویی ها

دیگ بخار در ساختمان های مسکونی
دیگ بخار در ساختمان های مسکونی

انتخاب دیگ بخار بزرگ یا یک سیستم بویلری برای ساختمان های مسکونی

توجه داشته باشید که داشتن دیگ بخار در مجتمع های مسکونی از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و راه حل اقتصادی و مقرون به صرفه ای میباشد اما در صورت مواجه شدن با مشکلاتی در عملکرد بویلرها و خراب شدن آن می توان هزینه های بسیاری را به دنبال داشت. از این رو پیشنهاد می کنیم برای تهیه دیگ بخار برای مجتمع ها از سیستم بویلری چندگانه استفاده کنید که در این صورت بویلرهای دیگر بدون نیاز به استفاده به عنوان ساپورت باقی می مانند و در صورت مواجه شدن بویلر فعال با مشکلاتی می توان از دیگر بویلرها برای آبگرم مجتمع بهره مند شد. در حالت کلی می توان اینگونه بیان کرد که برای خرید و انتخاب دیگ بخار بایستی به صورت گسترده تر از یک انتخاب از سیستم بویلری چندگانه استفاده نمود.

نکات قابل توجه در انتخاب دیگ بخار در مجتمع های مسکونی

نکات قابل توجه در انتخاب دیگ بخار در ساختمان های مسکونی
نکات قابل توجه در انتخاب دیگ بخار در ساختمان های مسکونی

برای انتخاب دیگ بخار مناسب در مجتمع های مسکونی بایستی یک سری نکات را در نظر گرفت که در ادامه به صورت مختصر به این نکات ضروری اشاره خواهیم کرد:

–         عمر تجهیزات: عمر تجهیزات از مهمترین نکاتی می باشد که در هنگام خرید و تهیه دیگ بخار باید به آن توجه داشته باشید همانطور که میدانید دیگ آبگرم بزرگ با حرارت بیشتری می سوزند که هرچند در ساخت آن از کیفیت بالایی استفاده شده، حرارت بالای کاری در کاهش عمر و فرسایش آن بسیار موثر خواهد بود. در حالی که سیستم بویلری چندگانه با ظرفیت کمتر از طول عمر بیشتری برخوردار می باشند.

–         سیستم بالانس: در سیستم بالانس سه بویلر به صورت مداوم کار می کنند به صورتی که در صورت نیاز به استفاده از آبگرم در ساختمان تمامی بویلرها برای تامین آبگرم کار می کنند از این رو انتخاب سیستم بویلر چندگانه بالانس بهترین انتخاب برای ساختمان هایی با چند خانوار می باشد.

–         سیستم سری: در سیستم سری می توان گفت سه بویلر همزمان و همواره کار نمی کنند بلکه بویلر A همیشه در حال کار بوده، بویلر B در برخی مواقع کار می کند و بویلر C ممکن است در بیشتر مواقع استفاده نشود. با توجه به این امر می توان گفت بویلر A به دلیل فعالیت و کارکرد بسیار در مقایسه با دو بویلر دیگر زودتر خراب خواهد شد.